Logo
Home
Usługi

WWW & Online

Strony WWW

Zaprezentuj godnie swoje produkty / usługi.

Odświeżanie Stron

Potrzebujesz przejść z biznesem na wersje 2.0?

Sklepy Internetowe

Chcesz wystartować z biznesem online?

xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">
Webflow Care

Opieka nad stronami Webflow

Wystawy & Offline

Stoiska Targowe

Wyróżnij się na targach.

Materiały Reklamowe

Wizytówki, ulotki, teczki itd. ze złoceniem, lakierem UV itd.

Katalogi i etykiety

Różnego rodzaju katalogi, oferty pdf oraz opakowania i etykiety

Druk

Przeżyliśmy wiele drukarni i współpracujemy z najlepszymi.

Komunikacja & Branding

Branding & Identyfikacja

Nadaj tożsamość swojej marce.

Strategie Wizerunkowe

Cały czas działasz bez strategii?

Konsultacje Komunikacyjne

Potrzebujesz porady specjalisty?

Dodatkowe Informacje

Audyt Strony WWW

Zastanawiasz się co można poprawić?

Współpraca

Chcesz do nas dołączyć?

FAQ

Odpowiedzi na podstawowe pytania :)

Najnowsze artykuły

Projektowanie komunikacji – jak łączy reklamę, marketing i design?

Projektowanie komunikacji (Communication Design) to nie tylko modne hasło w świecie marketingu.

Czytaj dalej
Projektowanie komunikacji – dlaczego to przyszłość reklamy i biznesu?

Choć brzmi akademicko, w praktyce oznacza coś bardzo konkretnego.

Czytaj dalej
Zobacz wysztkie
RealizacjeO YUUKOOpinieBlog & Wiedza
KontaktWycena
Design & UX (User Experience)

Synestezja w Projektowaniu: Jak Kolory Mogą Brzmieć i Pachnieć

June 12, 2025

Spis treści

Nagłówek 2
Nagłówek 3
Nagłówek 4
Nagłówek 5
Nagłówek 6

Wstęp - Synestezja w Projektowaniu

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak brzmiałby kolor czerwony? Albo jak pachniałby odcień niebieskiego? Synestezja, niezwykłe zjawisko polegające na mieszaniu zmysłów, otwiera przed projektantami całkiem nowe możliwości tworzenia wielowymiarowych doświadczeń wizualnych. W tym artykule przyjrzymy się, jak synestezja może być wykorzystywana w projektowaniu i marketingu, by tworzyć niezapomniane kampanie reklamowe.

Co to jest synestezja?

Synestezja (z greckiego, syn – razem; aisthesis – czucie, postrzeganie) to umiejętność postrzegania danego bodźca (np.wzrokowego) przez wiele zmysłów np. słyszenie dźwięków jako kolorów lub odczuwanie smaków w reakcji na dźwięki. Choć jest to rzadkie zjawisko, niektórzy artyści i projektanci twierdzą, że mogą wykorzystywać synestezję w swojej pracy, by tworzyć bardziej złożone i angażujące dzieła.

Synestezja w projektowaniu graficznym

Projektanci graficzni mogą korzystać z synestezji, by dodać głębi i znaczenia swoim pracom. Przykładem jest artystka Melissa McCracken, która maluje muzykę, wizualizując dźwięki jako kolory i kształty . Tego rodzaju podejście może być również używane w kampaniach reklamowych, aby wzmocnić emocjonalny przekaz projektu.

Praktyczne zastosowania w marketingu

Wykorzystanie synestezji w kampaniach marketingowych może przyciągnąć uwagę odbiorców i wyróżnić markę na tle konkurencji. Na przykład, marka perfum Le Labo stworzyła kampanię, w której każdy zapach był prezentowany za pomocą określonych kolorów i dźwięków, tworząc spójne i niezapomniane wrażenie.

Przykłady udanych kampanii

Innym przykładem jest kampania Coca-Coli, która wykorzystała synestezję w reklamie „Taste the Feeling”, gdzie połączono dźwięki, kolory i smaki, by stworzyć multisensoryczne doświadczenie.

Podsumowanie

Synestezja to niezwykłe narzędzie, które może wzbogacić projektowanie i marketing. Wykorzystując zdolność mieszania zmysłów, możemy tworzyć bardziej angażujące i niezapomniane doświadczenia dla naszych odbiorców. Jakie możliwości synestezji widzisz w swojej pracy?

‍

Źródła:

Melissa McCracken's Synesthetic Art - Melissa McCracken's official website, which showcases her synesthetic paintings: Melissa McCracken

Le Labo Fragrances - Information about Le Labo's campaigns and how they use multisensory marketing: Le Labo

Coca-Cola’s ‘Taste the Feeling’ Campaign - Overview and analysis of Coca-Cola's campaign: Adweek on Coca-Cola

History Oasis - COCA-COLA'S "TASTE THE FEELING" CAMPAIGN History Oasis

‍

Blog
>
Design & UX (User Experience)
>
Synestezja w Projektowaniu: Jak Kolory Mogą Brzmieć i Pachnieć
Inne artykuły

Czytaj dalej

Odkryj ciekawe rzeczy na naszym blogu.

Zobacz wszystkie

Mniej znaczy więcej: Czym jest Prawo Hicka i dlaczego Twój mózg go kocha?

Znasz uczucie przytłoczenia liczbą opcji?
Czytaj więcej

Fonty w erze cyfrowej: Webfonty, zmienne fonty i przyszłość typografii online

Pierwsze kroki w cyfrowym świecie fontów otwierają przed nami nowe możliwości kreacji i personalizacji.
Czytaj więcej

Tworzenie harmonii online: Jak zastosować Złoty Podział w układzie strony internetowej

Złoty podział to nie tylko matematyka – to sprawdzony klucz do stworzenia harmonijnego projektu strony, który przyciąga wzrok i budzi zaufanie.
Czytaj więcej
Poprzednie
Kolejne
Zobacz wszystkie
Logo
Prosto i z charakterem.
© 2025 YUUKO
Wyceń projekt
Strona głównaO nasRealizacjeBlogOpinieWspółpracaKontakt
Projektowanie komunikacji – jak łączy reklamę, marketing i design?
Projektowanie komunikacji – dlaczego to przyszłość reklamy i biznesu?
Profesjonalne Strony Internetowe Kalisz: Projektowanie, Tworzenie i Pozycjonowanie
Kontakt:
hello@yuuko.pl
603 553 011
FAQRODOSitemap